ندای ماهین
ماهنامه سیاسی اقتصادی
درباره ندای ماهین


ندای ماهین
www.nedayemahin.ir
ماهنامه سیاسی اقتصادی
تحلیلی خبری به زبان فارسی دارای مجوز شماره 77703/95 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
صاحب امتیاز و مدیر مسئول سید احمد حسینی ماهینی
آدرس تهران فرحزاد خیابان امامزاده داوود پلاک 169
mahinvare@gmail.com
02188806179
1565846418

مدیر سایت : سید احمد حسینی ماهینی
پنجشنبه 3 مرداد 1398 :: نویسنده : سید احمد حسینی ماهینی

آرامش اصل و قاعده است، ولی تنش اتفاقی و عارضه ای است.  یعنی جهان طبیعت از روی نظم و قاعده حرکت می کند، و هیچ حادثه غیر روتینی در ان بوجود نمی اید. از این رو جهان در آرامش کامل و دائمی است. علت آن هم عدم وجود اختیار در میان اشیا، مواد و اجزا جهان می باشد. اما وقتی خداوند انسان را آفرید، در واقع می خواست این آرامش را به هم بریزد! شور و غوغا و عشق در ان پدید اید. لذا این آرامش از نظر انسان هم، چندان قابل قبول نیست. یکنواختی و حرکت در مسیر ثابت، سرنوشت روزمره و تکراری، از طبع انسان به دور است. مثلا در جنگل هر حیوانی میتواند: حیوان دیگری را بخورد، یا گیاهی را از زندگی ساقط کند. این قانون همیشگی و دائمی و ثابت است، و کسی هم به آن اعتراض نمی کند! حتی برخی فلاسفه گفته اند: که انسان نیز باید از قانون جنگل پیروی کند: زور مداران، فقیران را ببلعند و آنها هم هیچ اعتراضی نکنند! مانند ماکیاولی و دیگران. برخی فلاسفه دیگر هم،عکس قضیه را گفته اند: چرخه غذایی یاد شده را، یک تکامل می دانند. لذا شوق تکامل لذتی بوجود می اورد، در نتیجه هیچکس اعتراضی نمی کند! بلکه از ان راضی هم هست. مثلا دانه گندم وقتی توسط انسان خورده می شود، خدا را شکر می کند! زیرا سلولز او تبدیل به سلول، شده و فیبر آن به فیبرینوژن! بنابراین ارتقا یافته، در مسیر تکامل قرار می گیرد. و از این کار لذت می برد: مولانا می گوید: از جمادی مردم و نامی شدم! و از نما مردم زحیوان سرزدم! ینابر این هرچه باشد، چون انعکاس فکر بشری است، تابع جبر و اختیار هم هست. یعنی برای چوب لذتی تصور می شود: که اگر آتش زده شود خوشحال شود، یا اینکه دردی برای او تصور می شود که: اگر بصورت تخته یا نی بریده شد، ناله سردهد! اگر گردش زمین و اسمان در ارامش است، جامعه نیز به تبع قانون طبیعت، دارای یک آرامش بنام تعادل می باشد. اما انسان به اراده خود، این نظم را برهم می زند، تا نظم نوینی ایجاد کند. و این را تنش می نامد. مثلا در بدن انسان، تولید آنزیم های گوناگون نظم خودش را دارد. ولی انسان که وقت و بی وقت غذا می خورد، این آنزیم ها بیشتر ترشح می شود. لذا ناگهان فشار خون یا میزان قتد بالا می رود! زیرا غذا با خود گلوکز دارد، که تجزیه شده به قند مبدل می شود. در اینجا بدن باید انسولین ایجاد کند! ولی ایجاد انسولین تابع ریاضی دارد! لذا نمی تواند با منحنی یا تابع قند، یکنواختی کند و انسان دچار بی حالی، یا افت قند می شود! در همایش آکادمی دیابت در هتل اوین، نکات بسیار ظریفی توسط اساتید مطرح شد: که مثلا در کل جهان حدود 436میلیون نفر! درگیر این تنش هستند. یعنی نمی توانند میزان انسولین را، با میزان قند خود هماهنگ کنند! و همه اینها به اختیار انسان بستگی دارد: زیرا فشار خون یا قند خون و..  یا همه بیماری ها، براثر خوردن غذا تنش افرین می شوند. به همین دلیل خداوند دستوراتی داده مانند: روزه گرفتن و یا آرام غذا خوردن، تا این تنش را به روتین یا ارامش تبدیل کند. اما آدم ها به دلیل لذت: استفاده از اراده خود، خدا را هم نادیده می گیرند. یعنی به میل خود هرچه می خواهند: مخفی و اشکار می خورند! در جریان های سیاسی هم، ایجاد تنش فقط به دلیل دوری از خدا است. مثلا وقتی نخست وزیر جدید انگلیس، در اولین سخنرانی خود، گرایش به ملاها ی ایرانی را، دلیل تعویض وزرا بیان می کند، یعنی به دنبال تنش است.  لذت اینکه بگوید: من این کار را می کنم! باعث می شود: دستورات خدا را برای زندگی بدون تنش، در نظر نگیرند. اما دنیا مانند اقیانوسی از انسان ها است، که رقص قطره ها را، حتی اگر درجهت مخالف باشد، همسو و همجهت طوفانها، یا بادهای موسمی می کند.

Converting tension to calm

Relax is the principle, but tension is a coincidence. That is, the world of nature moves from the order, and there is no incalculable incident there. Hence, the world is in complete and constant tranquility. The reason is the lack of authority among the objects, materials and components of the world. But when God created man, he really wanted to put this tranquility together! There was a passion and love in it. Therefore, this calm is not acceptable in humans. Uniformity and movement in a constant path, the everyday and repetitive destiny, is far from human's. For example, in a forest, any animal can: eat another animal, or plant a plant from life. This law is permanent and permanent, and nobody protests! Even some philosophers have said that human beings must follow the forest law: forcibly devour the poor and they will not protest! Like Machiavelli and others. Some other philosophers have also said the picture of the case: they consider the food cycle to be an evolution. Therefore, the craze of evolution creates pleasure, so nobody will protest! But also: satisfied. For example wheat wheat gets to God when it is eaten by humans! Because its cellulose has become a cell, its fiber is fibrinogen! So upgraded, it's on the path to evolution. And she enjoys it: Mowlana says: I've been named and called Jamadi! And from the sight of the people of Zohivan! Whatever it is, because it is a reflection of human thought, it is also subject to arbitrariness. It is thought to be pleasing to the stick: that it would be happy if it was burned, or that it would be painful for her to feel that: if she was cut as a board or reed, hurry up! If the rotation of the earth is in calm, the society also has a balance in the sense of the law of nature. But man by his will disturbs this order, to create a new order. And this calls stress. For example, in the human body, the production of various enzymes has its own order. But the man who eats more and more time, these enzymes is more secreted. So suddenly your blood pressure or quit rate goes up! Because: the food has glucose itself, which is decomposed into sugar. Here the body should make insulin! But insulin has a math function! Therefore, it cannot be flattened by the sugar curve or function, and the person is lethargic, or the sugar is dying! At the Diabetes Academy conference at the Evin Hotel, a very delicate point was made by the professors: for example, around 436 million people in the whole world! They are involved with this tension. They cannot match the amount of insulin, with their sugar levels! And all of this depends on the person's choice: because blood pressure or blood sugar, or all diseases, are euthanized by eating food. For this reason, God has given instructions such as fasting or eating quietly, to make the tension routine or calm. But people are for the sake of pleasure: using their own will, they also ignore God. They want whatever they want: they hide and reveal! In political currents, the creation of tension is only due to the absence of God. For example:, when the new British PM, in his first speech, states the tendency toward Iranian mullahs to change the ministers, that is, to seek tension. The pleasure of saying: I do it! It makes it impossible to consider God's commands to live without stress. But the world is like an ocean of humans, which dance the drops, even if they are opposed, in line with storms, or monsoon winds.

تحویل التوتر إلى تهدئة

الاسترخاء هو المبدأ ، لكن التوتر صدفة. أی أن عالم الطبیعة ینتقل من النظام ، ولا یوجد حادث لا یحصى هناك. وبالتالی ، فإن العالم فی هدوء تام ومستمر. والسبب هو عدم وجود سلطة بین الأشیاء والمواد والمكونات فی العالم. لكن عندما خلق الله الإنسان ، أراد حقًا أن یجمع هذا الهدوء معًا! كان هناك شغف وحب فی ذلك. لذلك ، هذا الهدوء غیر مقبول لدى البشر. التوحید والحركة فی مسار ثابت ، المصیر الیومی والمتكرر ، أبعد ما یكون عن الإنسان. على سبیل المثال ، فی أی غابة ، یمكن لأی حیوان: أكل حیوان آخر ، أو زرع نبات من الحیاة. هذا القانون دائم ودائم ولا أحد یحتج! حتى بعض الفلاسفة قالوا إن البشر یجب أن یتبعوا قانون الغابات: التهام القسری للفقراء ولن یحتجوا! مثل مكیافیلی وغیرها. كما قال بعض الفلاسفة الآخرین صورة القضیة: إنهم یعتبرون أن دورة الغذاء هی تطور. لذلك ، فإن جنون التطور یخلق المتعة ، لذلك لن یحتج أحد! ولكن راضیا أیضا. على سبیل المثال یحصل قمح القمح على الله عندما یأكله البشر! نظرًا لأن السلیلوز أصبح خلیة ، فإن ألیافه هی مادة الفیبرینوجین. تمت ترقیته ، إنه على طریق التطور. وهی تتمتع به: مولانا یقول: لقد تم تسمیتی ودعا جمادى! ومن منظار شعب زوهان! أیا كان ، لأنه انعكاس للفكر الإنسانی ، فإنه یخضع أیضًا للتعسف. یُعتقد أنها ترضی العصا: إنها ستكون سعیدة إذا تم إحراقها ، أو أنه سیكون من المؤلم لها أن تشعر بما یلی: إذا تم قصها على شكل لوح أو قصب ، فاستعجل! إذا كان دوران الأرض فی هدوء ، فإن المجتمع یتمتع أیضًا بتوازن بمعنى قانون الطبیعة. لكن الرجل بمشیئته یزعج هذا الأمر ، لإنشاء نظام جدید. وهذا یدعو الإجهاد. على سبیل المثال ، فی جسم الإنسان ، فإن إنتاج الإنزیمات المختلفة له نظامه الخاص. لكن الرجل الذی یأكل أكثر وأكثر ، هذه الأنزیمات أكثر إفرازًا. فجأة یرتفع ضغط الدم أو معدل الإقلاع عن التدخین! لأن الطعام یحتوی على الجلوكوز نفسه ، والذی یتحلل إلى سكر. هنا یجب أن یصنع الجسم الأنسولین! ولكن الأنسولین لدیه وظیفة الریاضیات! لذلك ، لا یمكن تسویتها بواسطة منحنى السكر أو وظیفته ، والشخص خامل ، أو یموت السكر! فی مؤتمر أكادیمیة السكری فی فندق إیفین ، طرح الأساتذة نقطة حساسة للغایة: على سبیل المثال ، حوالی 436 ملیون شخص فی العالم بأسره! إنهم متورطون فی هذا التوتر. لا یمكن أن تتطابق مع كمیة الأنسولین ، مع مستویات السكر الخاصة بهم! كل هذا یعتمد على اختیار الشخص: لأن الموت یضغط ببطء بسبب ضغط الدم أو السكر فی الدم ، أو كل الأمراض. لهذا السبب ، أعطى الله تعلیمات مثل الصوم أو الأكل بهدوء ، لجعل التوتر روتینًا أو هدوءًا. لكن الناس من أجل المتعة: باستخدام إرادتهم ، یتجاهلون الله أیضًا. إنهم یریدون ما یریدون: یختبئون ویكشفون! فی التیارات السیاسیة ، یكون خلق التوتر فقط بسبب غیاب الله. على سبیل المثال ، عندما یوضح رئیس الوزراء البریطانی الجدید ، فی خطابه الأول ، المیل نحو الملالی الإیرانیین لتغییر الوزراء ، أی السعی إلى التوتر. من دواعی سروری أن أقول: أفعل ذلك! یجعل من المستحیل النظر فی أوامر الله للعیش دون ضغوط. لكن العالم یشبه محیطًا من البشر ، یرقصون القطرات ، حتى لو كانوا معارضین لها ، بما یتماشى مع العواصف ، أو الریاح الموسمیة.

Gerginliği sakinleştirmeye dönüştürme

Rahatla ilkedir, ancak gerginlik bir tesadüf. Yani, doğanın dünyası düzenden uzaklaşır ve orada hesaplanamaz bir olay yoktur. Dolayısıyla dünya tam ve sürekli bir huzur içinde. Bunun nedeni, dünyadaki nesneler, malzemeler ve bileşenler arasındaki otorite eksikliğidir. Fakat Tanrı insanı yarattığında, gerçekten bu huzuru bir araya getirmek istedi! İçinde bir tutku ve sevgi vardı. Bu nedenle, bu sakin insanlarda kabul edilemez. Düzgünlük ve hareketsiz bir yolda hareket, gündelik ve tekrarlayan kader, insanlardan uzak. Örneğin, bir ormanda, herhangi bir hayvan şunları yapabilir: başka bir hayvanı yiyebilir veya yaşamdan bir bitki ekebilir. Bu yasa kalıcı ve kalıcıdır ve kimse protesto etmez! Bazı filozoflar bile insanların orman kanunlarına uyması gerektiğini söyledi: zorla yoksulları yok etmek ve protesto etmeyecekleri! Machiavelli ve diğerleri gibi. Diğer bazı filozoflar da durumun resmini söylediler: yemek döngüsünün bir evrim olduğunu düşünüyorlar. Bu nedenle, evrim çılgınlığı zevk yaratır, bu yüzden kimse protesto etmez! Ama aynı zamanda memnun oldum. Mesela buğday buğdayı insanlar tarafından yenildiğinde Allah'a gelir! Selülozu bir hücre haline geldiğinden, lif fibrinojendir! Böylece yükseltti, evrime giden yolda. Ve bundan hoşlanıyor: Mowlana diyor ki: Ben adımı seçtim ve Jamadi! Ve Zohivan halkının gözünden! Her ne ise, insan düşüncesinin bir yansıması olduğundan, aynı zamanda keyfi davranmaya da tabidir. Sopa ir.





نوع اخبار :
برچسب : تبدیل تنش به ارامش،
لینک ها :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار سایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • هزارمقاله :
  • تعداد کل مقالات :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :